• Wpisów: 108
  • Średnio co: 20 dni
  • Ostatni wpis: 5 lat temu, 22:43
  • Licznik odwiedzin: 31 726 / 2184 dni
 
zagubione.marzenia
 
Jest to czterominutowy trening metaboliczny. Tabata pochodzi z Japonii. Nazwa wzięła się od japońskiego naukowca, który współpracuje z olimpijczykami z jego kraju. Wymyślił on trening mający na celu poprawę wydolności tlenowej i beztlenowej jednocześnie. Jest to trening uniwersalny dla każdej dziedziny sportowej, na poprawę kondycji itp. Dodatkowo zajmuje on TYLKO 4 MINUTY :)
Tabete można opisać w 4 punktach:

1. Wybieramy odpowiednie ćwiczenie( jakie tylko chcesz, zależy nad czy chcesz popracować, twój wybór)
2. W ciągu 20 sekund wykonujemy taką ilość powtórzeń jaką jesteśmy w stanie wykonać.
3. Odpoczywamy 10 sekund.
4. Powtarzamy całość 7 razy.
oczywiście może on zostać zmodyfikowany przez nas. Np. wybierasz 4 ćwiczenia i powtarzasz całość dwa razy.

Bardzo podoba mi się ta forma ćwiczenia, ponieważ zajmuje tylko kilka minut, ćwiczenia wybieramy jakie chcemy i możemy je wykonywać np. w przerwie na reklamy, kiedy oglądamy telewizję. Nie zajmują dużo czasu,a naprawdę nieźle można się zmęczyć i poprawić kondycję, zrzucić zbędny tłuszczyk :)
Tu jest kilka przykładowych kombinacji ćwiczeń:





Przed zrobieniem tabaty myślałam,że nawet się nie zmęczę ' oj tam to tylko 4 minuty',ale zmieniłam zdanie. Polecam, warto wypróbować.
:)

  •  
  • Pozostało 1000 znaków